De Savage Rivale Roadyacht GTS is een unieke en innovatieve Nederlandse supercar die zich onderscheidt in de wereld van luxe voertuigen. Ontwikkeld door Emile Pop en Justin de Boer, is deze auto geen gewone supercar. Het is een vierdeurs cabriocoupé, ook wel de "enige 4-deurs cabriocoupé op aanvraag ter wereld" genoemd. Dit voertuig vertegenwoordigt een nieuwe benadering van de supercar-industrie, waarbij prestaties worden gecombineerd met een ongeëvenaarde sociale rijervaring.
Het concept van de Savage Rivale Roadyacht GTS ontstond uit de wens om een nieuwe soort supercar te creëren, een die niet alleen snel en krachtig is, maar ook ruimte en comfort biedt voor vier passagiers. Dit onderscheidt de Savage Rivale van traditionele supercars, die meestal slechts plaats bieden aan twee personen. Het idee werd geboren langs de kustwegen van de Côte d’Azur, waar Emile Pop zich realiseerde dat de meeste supercars niet de sociale ervaring bieden die vergelijkbaar is met die van een jacht.
Met deze inspiratie begon Pop samen met de Boer aan hun venture om een auto te ontwerpen die niet alleen indruk maakt qua snelheid en design, maar ook functioneel is voor sociale interacties. De Roadyacht GTS combineert het beste van beide werelden: de sensatie van een sportwagen en het sociale aspect van een luxe jacht.
De Savage Rivale Roadyacht GTS is uitgerust met een krachtige 600+ pk V8-motor en een modulair hybride monocoque chassis met geïntegreerde veiligheidskooi. Deze technische specificaties zorgen ervoor dat de Savage Rivale niet alleen snel, maar ook veilig en betrouwbaar is. Bovendien zijn keramische remmen standaard, wat bijdraagt aan een uitstekende rijervaring en superieure controle over het voertuig.
De auto is ontworpen met een "topless on demand" systeem, wat betekent dat de bestuurder en passagiers met een druk op de knop van een cabriolet kunnen genieten, ongeacht het aantal deuren. Dit innovatieve ontwerp maakt deel uit van de unieke visie van Savage Rivale om een nieuwe standaard te zetten in de supercar-industrie.
Hoewel Savage Rivale internationaal zijn stempel drukt, moeten we niet vergeten dat het bedrijf trots Nederlands is. De ontwikkeling van de Roadyacht GTS vond plaats op het Circuit Park Zandvoort, waar de eerste tests de capaciteiten van de auto demonstreerden. Dit is een bewijs van de technologische vooruitgang en het ingenieuze ontwerp dat door Nederlandse ingenieurs en designers is gerealiseerd.
Het bedrijf blijft zijn positie als innovator versterken, niet alleen in de autowereld, maar ook in andere transportmiddelen. Het bewijs hiervan is de ontwikkeling van de Coastrunner EV, een nieuw, elektrisch strandvoertuig dat de ethos van Savage Rivale van sociale, luxe mobiliteit voortzet.
Savage Rivale blijft dromen en innoveren, met plannen om hun productlijn verder uit te breiden en aan te passen aan de veranderende markten en technologieën. Met de introductie van de Coastrunner EV en voortdurende ontwikkelingen op het gebied van elektrische mobiliteit, verwacht het bedrijf zichzelf te positioneren als een leider in zowel traditionele als elektrische luxevoertuigen.
Daarnaast is de internationale interesse in de Savage Rivale gegroeid, mede dankzij de aanwezigheid op prestigieuze evenementen zoals de Monaco Yacht Show. Dit laat zien dat de wereld klaar is voor het unieke concept dat Savage Rivale biedt: een perfecte mix van snelheid, stijl, en sociale interactie.
De Savage Rivale Roadyacht GTS is niet zomaar een supercar; het is een volledig nieuw genre van luxe voertuigen. Met zijn unieke ontwerp en revolutionaire benadering van sociale rijervaringen, heeft deze Nederlandse supercar de potentie om de manier waarop we denken over luxe auto's te veranderen. Het concept van een vierdeurs cabriocoupé met een jachtachtige uitstraling toont de innovatie en het visionaire leiderschap van het team achter Savage Rivale.
Met een sterke focus op zowel prestaties als het creëren van een onvergetelijke rijervaring, zet Savage Rivale de norm voor toekomstige generaties van supercars. De wereld wacht in spanning af wat deze Nederlandse pionier nog meer in petto heeft.